Gyerek

A lighttól csak hízunk?

Hiába megyünk rá az üdítők, édességek és egyéb termékek úgynevezett "light" változataira, ettől még nem leszünk karcsúbbak. A "light" címke hatására ugyanis hajlamosak vagyunk többet fogyasztani ezekből a termékekből.
2016. Május 24.

A legtöbb ember bűntudatot érez, ha túlzásba viszi bizonyos finomságok fogyasztását. Ugyanakkor a cukormentes, diétásnak számító „light” változatokra térve a többség úgy hiszi, bátran fogyaszthat ezekből többet is, így végül nem történik meg a kívánt fogyás, sőt: akár súlygyarapodásra is sor kerülhet.

„Mindegy, hogy chipsről, csokoládéról vagy üdítőről van szó, az ember hajlamos többet fogyasztani ezekből a „light” címke hatására többet eszik az ember ezekből, így gyakoribb a végén a hízás, mint a fogyás” – foglalja össze a lényeget a kutatást vezető Joost Pennings marketingprofesszor, a Wageningeni Egyetem munkatársa.

A friss kutatás arra is rámutat, hogy nem csak a kezdeti örömről van szó, hogy végre bűntudat nélkül fogyaszthatjuk kedvenc ételeinket, hanem ez a magatartás egy évvel a váltást követően is megfigyelhető még, és vélhetően a későbbiekben sem változik.

Átlagosan a korábbihoz képest 13 százalékkal több kalóriát fogyasztanak az első évben így tehát azok, akik éppen egészségük és testsúlyuk optimalizálása érdekében váltottak a „light” címkével ellátott termékekhez.

Az élelmiszeripar szívesen profitál a bűntudatból, amelyet a cukros, zsíros ételek fogyasztásakor érzünk, ezért ma már számos ételnek létezik „light” verziója is.

A kutatás az International Journal of Research Marketing című szaklapban jelenik meg hamarosan.

Kapcsolódó cikkeink:

  • A diétás üdítők is hízlalhatnak
  • Nagy cukorkalauz – mit adjunk a kicsiknek?
  • Túlsúlyos lehet a baba a diétás italoktól?
  • A cukormentes termékek is ártanak?
  • Forrás: Medipress