
oktatásrendszer


„Elhivatott emberek a vállukon viszik ezeket az iskolákat” – podcast a KRTK közgazdászaival az oktatási egyenlőtlenségről
Az OECD országok közül Mo-n határozza meg a leginkább a gyerekek iskolai teljesítményét családjuk társadalmi helyzete. Az okok összetettek, a kiút kérdéses. Hermann Zoltán és Kertesi Gábor közgazdász, a Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont munkatársai szerint ma versengés folyik a jó minőségű oktatásért, amiben óhatatlanul lemaradnak a hátrányos helyzetű családok gyermekei. Ezen kívül a tanárok […]
„Szerettem volna egy helyet, ahová azok a gyerekek járhatnak, akiket mindenki más ki akar rúgni” – Kerényi Mari tanár, iskolaalapító
Magyartanár, iskolaalapító, jógaoktató, a hazai alternatív pedagógia megkerülhetetlen alakja. Mégsem tudatos karrierépítő: mindig is a kíváncsisága vezette, és talán valamiféle sorsszerűség is. Kerényi Mari az nlc-nek mesélt a munkájáról.
Mélyponton a főállású tanárok száma
Diákból több van, tanárból egyre kevesebb.
Már több mint kétezer iskolai dolgozó távozott
Közép-Pest és Érd vezet a felmondások számában.
Keresztelő: folyamatban… – Egyházi iskolákba menekített diákok
Tizenöt évvel ezelőtt elsősorban a hívő, vallásos családok választottak egyházi iskolát a gyerekeik számára. Mára az egyházi fenntartású közoktatási intézmények és a bennük tanuló gyerekek száma a kétszeresére nőtt 2010-hez képest, így megjelentek azok is, akik nem hívők. Ők egyszerűen a szűrt gyerekanyag, a jobb tárgyi feltételek és a – talán paradox módon – nagyobb szabadság miatt választják az egyházi sulit.
Név nélkül árulta el egy tanár, hogy képesítés nélküliek tanítanak az iskolában
Állítólag képesítés nélküliek, vagy eltérő szakosok dolgoznak több oktatási intézményben is.
Új tanév: lesz-e elég tanár, folytatódnak-e a sztrájkok?
A tavalyi tanév jelentős részben a diák- és tanártüntetésekről szólt. Vajon a következőben kitart a lendület?
Több mint tízezer gyerek jár át osztrák iskolába
Sokaknak van osztrák lakcíme, de vélhetően inkább csak papíron.
Az osztályfőnök nem bírja a gyerekemet
Igyekszünk gyerekünk számára a lehető legjobb iskolát, sőt, ami talán még fontosabb, a legszuperebb tanítót megtalálni. De mi van akkor, ha legnagyobb erőfeszítéseink ellenére már az első hónap után kiderül, hogy gyerekünk és a kiválasztott osztályfőnök nem találják meg a közös hangot egymással?
Varga Lili: Mi a baj az iskolarendszerrel?
Sokat beszélünk a tinédzserekről, de ritkán hallgatjuk meg őket. A Gyerekszoba ezért most megadja nekik a szót: középiskolás diákok írásaiból válogattunk. Lili arról mesél, ő hogyan látja belülről a hazai oktatásrendszert.