oktatásrendszer

Így kell a hátrányból előnyt kovácsolni egy határmenti faluban – A penészleki iskolában még az igazgató is beáll táncolni

Penészlek egy nyírségi falu a román határ mellett. Ezren sem lakják, munkalehetőség alig akad, kitörési lehetőség még annyi se. Így milyen esélyei vannak egyáltalán egy oda születő gyereknek? A helyi iskola vezetője szerint csakis a tanulás vezethet ki a szegénységből. Hogy ezt mennyire komolyan veszik a helyi iskolában, azt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy itt minden egyes gyerek továbbtanul. Hogyan sikerült ezt elérni? Hogyan motiválják még a leggyengébben teljesítő tanulókat is? Az nlc stábjának beszélt erről az iskola igazgatója, aki bizony, ha jó a hangulat, maga is beáll táncolni a gyerekek közé.

„Elhivatott emberek a vállukon viszik ezeket az iskolákat” – podcast a KRTK közgazdászaival az oktatási egyenlőtlenségről

Az OECD országok közül Mo-n határozza meg a leginkább a gyerekek iskolai teljesítményét családjuk társadalmi helyzete. Az okok összetettek, a kiút kérdéses. Hermann Zoltán és Kertesi Gábor közgazdász, a Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont munkatársai szerint ma versengés folyik a jó minőségű oktatásért, amiben óhatatlanul lemaradnak a hátrányos helyzetű családok gyermekei. Ezen kívül a tanárok […]
egyházi iskola

Keresztelő: folyamatban… – Egyházi iskolákba menekített diákok

Tizenöt évvel ezelőtt elsősorban a hívő, vallásos családok választottak egyházi iskolát a gyerekeik számára. Mára az egyházi fenntartású közoktatási intézmények és a bennük tanuló gyerekek száma a kétszeresére nőtt 2010-hez képest, így megjelentek azok is, akik nem hívők. Ők egyszerűen a szűrt gyerekanyag, a jobb tárgyi feltételek és a – talán paradox módon – nagyobb szabadság miatt választják az egyházi sulit.