Aki az oviban “problémás”, az iskolában is az lesz?
“Egy 2015-ös felmérésben az óvónők a gyerekek felét erősen lepontozták szociális és viselkedésbeli készségek tekintetében, amelyek a tanulás szempontjából fontosak volnának. Kiderült, hogy ezek a gyerekek az iskolában aztán számos problémával küzdenek a későbbiekben” – állítja a kutatást vezető Deborah Gross, a Baltimore-i Johns Hopkins University munkatársa.
A kutatásban 9 ezer állami általános iskola tanulója vett részt Baltimore-ban, akiket óvodás koruktól az iskola negyedik osztályáig követtek a szakértők. Kiderült, hogy negyedik osztályos korukra azok, akik óvodásként (5-6 évesen) rosszul teljesítettek szociális és viselkedésbeli szempontból, 80 százalékkal nagyobb eséllyel értek el rossz eredményeket, mint kortársaik.
A nagycsoportosként nem kész gyerekek emellett 80 százalékkal nagyobb eséllyel szorultak egyénre szabott segítségre, külön foglalkozásra is. Bebizonyosodott az is, hogy ezeket a gyerekeket hétszer nagyobb eséllyel tanácsolták el az iskolákból negyedikes korukig.
Egyértelművé vált, hogy a fiúk között több az olyan gyerek, aki nem áll készen a beilleszkedésre, ezért aztán az általános iskolában a fenti nehézségek mindegyikével szembe kell nézniük.
“Fontos tanulmányról van szó, amely rávilágít arra, hogy milyen fontos a gyerekek korai fejlesztése, és hogy a hátrányos helyzetű gyerekek problémái milyen korán elkezdődnek. A felzárkózást segítő programok ugyan költségesek, de értékük felbecsülhetetlen, mivel számos későbbi problémától kímélik meg a gyereket, a szülőt, a pedagógust és az iskolát” – összegzi a lényeget a kutatást vezető Amie Bettencourt.
Kapcsolódó cikkeink:
- Összefügg a stresszhormon szintje és a magatartászavar?
- Mi állhat a hiperaktivitás hátterében?
- Becsengetés
- Korai fejlesztés
- Érett-e az iskolára?
Forrás: Medipress