Gyerek

Így csempéssz zöldséget a gyerek menüjébe észrevétlenül

Ötletek azoknak a szülőknek, akik szeretnék egészségesebb ételekkel etetni a gyerekeiket, ám a kicsik ellenállnak.
2022. Szeptember 19.

Sok minden befolyásolja egy kisgyerek táplálkozását. Alakul a saját ízlése, figyeli, miket esznek a szülei és mit adnak az óvodában, iskolai menzán. Sajnos, kisebb korban a kortársak véleménye is komolyan befolyásolja, hogy mi marad a tányéron, olykor elég, ha egy barát az ovis csoportból vagy egy hangadó az osztályból nem szereti a zöldséget és a mi gyermekünk is gondosan kikerüli az egészséges falatokat.

Nincs azért minden veszve, ha így is áll a dolog, néhány praktikával becsempészhetsz némi zöldséget a gyermek étrendjébe.

  • Gyakran teljesen felesleges dolog zöldséglevessel próbálkoznod, mert az összes zöldségdarabot remekül ki tudja kerülni. Azonban, ha leturmixolod és levesbetétként zöldségchipset kínálsz, nagyobb sikerre számíthatsz.
  • Az is működik, ha a legtöbb gyerek által imádott bolognai spagetti szószába turmixolsz nagyobb mennyiségű zöldséget, lehet brokkoli, padlizsán, de akár lencse is!
  • Jó, ha mi, szülőként sem csak a tésztát és krumplit tartjuk  köretnek, hanem mindig van az asztalon valami zöldség. A formákra – különösen az állatos formákra – vágott zöldségek fogynak el a leggyakrabban.
  • Vannak gyerekek, akik szeretnek nassolni. Ha módod van, megmosott répát, angol zellert, uborkát vágj hasábokra és úgy kínáld, imádni fogják!

A kiemelt kép forrása: Getty Images