Talán nem meglepő: azok a gyerekek, akiknek kevesebb az önbizalma, rosszabbul teljesítenek az iskolában. Holland kutatók azt vizsgálták, hogy az alacsony önértékelésű gyerekeknél önmaguk ösztönzése milyen teljesítmény-változáshoz vezet.
A kutatás során egy matematika tesztet írattak a gyerekekkel két részletben. A teszt második felvonása előtt a gyerekek egy részével az erőfesztéseikre vonatkozó pozitív üzeneteket mondatták: “Mindent megteszek, hogy jól sikerüljön.” A második csoport tehetségre, képességre vonatkozó üzenetet mantrázott: “Jó vagyok matekból!” A harmadik csoport egyáltalán nem próbálta semmivel magát “programozni”, biztatni. A teszt másdik részében azok a gyerekek értek el jobb eredményt, akik az erőfeszítésre vonatkozó üzenetet küldték maguk felé. Azoknál a gyerekeknél nem volt eredményjavulás, akik a képességre fókuszáltak, és akik egyáltalán nem próbálkoztak ösztönző üzenetekkel.
A leideni, utrechti, southamptoni és amszterdami kutatók 9 és 13 év közötti gyerekek bevonásával dolgoztak, összesen 212 iskolás vett részt benne. A kutatási eredmények a Gyermekfejlesztési Kutatási Társaság folyóiratában, a Child Developmentben jelentek meg.
Kapcsolódó cikkek: