A klasszikus kártyajáték
Klasszikus memóriakártyákból rengeteg változatot lehet vásárolni, vagy letölteni és kinyomtatni – de akár az általad összeválogatott képekkel, betűkkel, számokkal is elkészítheted. A játék nagyon egyszerű: fordítsátok képpel lefelé a lapkákat, majd valaki fordítson fel kettőt. Ha nem egyeznek, fordítsa vissza – ha megegyezik, akkor megtarthatja. Ha már nagyobb a gyermeked, játszhatjátok bonyolultabb mintákkal.
Mi van a tálcán?
Fogj egy tálcát, majd helyezz rá néhány hétköznapi tárgyat – a kis ovisodnak először három-négy darabot. Mutasd meg a tálcát a gyermekednek, majd takard le. Ezután kérd meg, hogy nevezze meg a tárgyakat.
A játékot játszhatjátok úgy is, hogy elveszel a tárgyak közül egyet, és felfedve a többit a gyermekednek azt kell megneveznie, hogy mi hiányzik. Később nehezíthetitek úgy, hogy több tárgyat teszel a tálcára.
Csomagoltam az útra…
Ez a memóriajáték nagyon jó lehet például az autóban, ahol többen vagytok. Válasszatok a játékhoz egy fiktív célt, akár egy tópartot, akár egy várost, de akár a Holdat, majd az első játékos mondja azt, hogy „Elutaztam a tóhoz, és vittem magammal egy labdát” – a következő játékos megismétli ezt, majd a végén, a „labda” után hozzáteszi a sajátját. Folytassátok a sort, mindenki adja hozzá a sajátját: hány tárgyat tudtok felsorolni?
Itt a piros…
Helyezz három nem átlátszó poharat/csészét lefelé fordítva az asztalra, és az egyik alá rejts egy kis figurát úgy, hogy a gyermeked is lássa. Ezután keverd meg a csészéket: emlékszik még, hogy melyik alatt van a tárgy? Több pohárral nehezíthetitek.
Tapsoljatok-doboljatok!
Ez a játék a hallási memóriát fejleszti. Játszhatjátok csak tapsolással, vagy játékdobon vagy edényeken dobolással, vagy a kettőt kombinálva. Az egyik játékos tapsoljon vagy doboljon le egy ritmust, majd a másik utánozza le. Ezután cseréljetek, és ő tapsoljon vagy doboljon.
Part és patak
Ez egy nagyon egyszerűnek tűnő játék, mégis szükség van rá, hogy meggondolja a gyermeked, hogy mit csinál. Húzz egy vonalat a földre, ragasztószalaggal, madzaggal, bármivel, amiben nem lehet elesni. Az egyik oldal legyen a part, a másik a patak. A játékot fordítva kell játszani az utasításokhoz képest. Ha azt mondod a gyereknek, hogy „part”, akkor a „patak” területre kell ugrania, ha azt, hogy „patak”, akkor a „partra”. A nehézséget az adja, hogy emlékeznie kell, melyik terület melyik, és az utasításnak ellentétesen cselekedjen.
(via empoweredparents.co)