Kisgyerek

Világos csomagolással vernek át bennünket a gyártók

A világos csomagolásban lévő élelmiszerről hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy egészségesebb. Ugyanakkor az egészségesnek hitt ételekről ösztönösen feltételezzük, hogy kevésbé ízletesek.
2016. November 08.

Így aztán a gyártók szívesen játszanak megérzéseinkkel, amikor csomagolást terveznek egy-egy termékükhöz.

A Journal of Retailing című élelmiszeripari szaklapban közölt kutatás szerint a csomagolás színe bizonyos asszociációkat kelt az átlagos vásárlóban: a sötét csomagolásról azt hisszük, kevésbé egészséges, viszont finom ételt tartalmaz, míg a világos dobozban lévő termék egészséges, ám kevésbé fog ízleni. A sötét csomagolás ezért ideális azoknak a számára, akik kevésbé egészségtudatosak, viszont szeretnek engedni az ízek csábításának, világos csomagolással pedig a reformkonyha hívei is átverhetők.

A Kiel Egyetem munkatársainak kutatása során 179 résztvevőnek mutatták meg ugyanazt a krémsajtot világoszöld és sötétzöld csomagolásban. Az első körben a résztvevők nem kóstolhatták meg a terméket, hogy hasonlóak legyenek a körülmények, mint amikor egy szupermarketben a polcról választ az ember. A következő körben a résztvevők megkóstolhatták az ételt, és itt kiderült, hogy a világos csomagolásban lévő termék íztől függetlenül egészségesebbnek tűnt, mint a sötét csomagolású.

A szakértők szerint ha nem kóstolhatják meg a terméket az emberek, nagyobb valószínűséggel ítélkeztek a csomagolás színe alapján.

Forrás: Medipress