Több zöldséget és gyümölcsöt ettek a magyarok a karantén ideje alatt, mint előtte, ropogtatnivalóból pedig kevesebb fogyott.
Háromezer fős reprezentatív felmérést végzett a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), a TÉT Platform és a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kara. A kutatás célja az volt, hogy megvizsgálják, a karantén, mint rendkívüli helyzet mennyiben képes alakítani a fogyasztók magatartásán, és hajlandók-e változtatni az életmódjukon.
Antal Emese dietetikus, szociológus, a TÉT Platform Egyesület szakmai vezetője szerint a járvány idején többet főztünk, változatosabban állítottuk össze az étrendünket, időt tudtunk fordítani a táplálkozásra. Táplálkozástudományi szempontból pozitív eredmény, hogy a zöldségek, gyümölcsök, száraz hüvelyesek, tejtermékek iránti kereslet megnőtt a járvány idején, míg kevesebbet vásároltunk alkoholból, sós ropogtatnivalóból, édességekből, cukorból és energiaitalokból – írja a hvg.hu.
“Emellett a válaszadók majdnem harmada több étrend-kiegészítőt szedett, mint előtte, ennek oka lehet az is, hogy a járvány idején így is igyekeztek támogatni az immunrendszerüket a magyarok” – tette hozzá.
“Pozitív tendenciának tekinthető, hogy a magyarországi előállítás szerepe felértékelődött, a magyar élelmiszer megítélése a felmérés szerint kifejezetten pozitívvá vált” – mondta a lapnak Szakály Zoltán, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának dékánhelyettese.
Forrás: HVG.hu