Az Ohioi Állami Egyetem kutatása abszolút olcsónak, egyszerűnek, ugyanakkor rendkívül érdekesnek bizonyult: az iskolák menzáin olyan hirdetéseket helyeztek el, amelyek kedves mesefigurákat mutattak be, amint éppen jóízűen zöldségekből és gyümölcsökből falatoztak. Voltak intézmények, ahol a karakterekről videókat is vetítettek, hasonló kontextusban.
Négy hétbe tellett, amíg a kampány kezdett kifizetődni. Megduplázódott, illetve egyes helyeken megtriplázódott azoknak a gyerekeknek a száma, akik az iskolai büfében egészséges finomságokat vásároltak maguknak.
A Pediatrics című szaklapban publikált kutatásban 10 általános iskola alsótagozatosai vettek részt. Voltak az egészségesen táplálkozó mesefigurákkal teleplakátolt büfék, és voltak azok, akik az eddigi körülmények között étkeztek a menzán továbbra is.
„Kétség nem fér hozzá, hogy a marketingtrükkök működnek. Ugyanakkor ez jó hír is egyben, hiszen viszonylag egyszerű trükkökkel rávehetjük így a gyerekeket arra, hogy egészségesebben étkezzenek” – fogalmaz a kutatást vezető Andrew Hanks, az Ohiói Állami Egyetem munkatársa.
A legnagyobb sikert azok az iskolák hozták, ahol nem csak hirdetőtáblák, de videók is segítették a gyerekeket a helyes döntések meghozásában a büfé környékén.
Kapcsolódó cikkeink:
Forrás: Medipress