Ekkorra látványos különbség mutatkozik a vérmérsékletükben, a legtöbb gyerek egyes területeken kiugró teljesítményre képes. Van, aki kézügyességével, más “tudományos kutatói vénájával”, megint más mozgásával vagy éppen matematikai képességeivel tűnik ki társai közül.
A fiúknál megjelenik valamilyen szenvedély: az autómániások tudják az összes autómárkát, a modellek műszaki paramétereit, a dinómániások a jura kor élőlényeit. A lányok inkább “barátnőznek”, együtt babáznak, matricát gyűjtenek, cserélgetnek. A legtöbb gyerek szívesen jár úszni, tornázni.
Mit játsszunk?
A nagyító és a messzelátó elvarázsolja. Az egyszerű tudományos szerkezetek segítenek belesni egy másik, izgalmas, szabad szemmel nem látható világba. Kedvelik a kártyajátékokat.
A lányok megunhatatlan játéka marad az öltöztethető baba, míg a fiúknak az összeszerelhető, elektromos vonatok, a felnőttek leegyszerűsített gépei, a pénztárgép, számítógép. Egyszerű fényképezőgéppel már ügyesen, lelkesen megörökíthetik az izgalmas pillanatokat. Ilyenkor kezdenek dominózni, sakkozni, bonyolultabb szabályrendszerű társasjátékokkal is játszani.
Hogyan segítheti a szülő a játékot?
Nincs szükség agyonzsúfolt gyerekszobára. Kell egy nagyobb szabad terület, ahol a kicsi biztonságban játszhat, kirámolhat, és rendet is tud rakni. Mindennek legyen helye: cipősdoboz vagy kosár az apróbb játékoknak, polcok, amelyeket ő is elér, és ahova játék után gond nélkül visszapakolhat. Vonjuk ki a forgalomból azokat a játékokat, amelyekkel pár hónapig nem foglalkozik. Amikor ismét előkerülnek, izgalmat, örömöt jelentenek, mintha újak lennének.
Ne zavard a gyereket, ha elmélyülten játszik. Türelmesen tanítsd meg a játékszerek használatára, a szabályokra, magától nem ismeri ezeket. ne háborodj fel, ha új szabályokat talál ki, vagy a szokásostól eltérő módon játszik valamivel. Ez a kreativitás.
Ezek is érdekelhetnek:
– Kézügyességfejlesztés, természetesen
Forrás: Kismama magazin