Úgy néz ki, jó ötlet az órarendbe minél több testnevelés órát pakolni, mivel az egyértelműen pozitív fizikai hatások mellett az agymunka is gördülékenyebbé válik, ha előzőleg sokat mozgott a gyerek.
A több felmérés összegzéseként folytatott kutatás szerint egyértelmű, hogy azok a gyerekek, akik sokat mozognak, jobban teljesítenek a tanórákon, mint kevésbé aktív társaik. A brit, dán, skandináv, észak-amerikai szakértők bevonásával készült anyag szerint az intellektuális teljesítmény, a motiváció, a jóllét, a szociális elfogadottság és az aktivitás egyaránt pozitív irányba változik a rendszeres testmozgás segítségével.
Már egy mérsékelten energikusnak mondható testedzés is hasznos, függetlenül attól, hogy iskola előtt vagy után kerül rá sor, esetleg a tanrend részét képezi a mozgás. Kiderült az is, hogy ha többet mozognak a gyerekek az iskolában, a jegyeik nem romlanak, hanem épp ellenkezőleg: javulnak.
A szakemberek egyetértenek abban, hogy az iskoláknak lehetőséget kell teremteniük arra, hogy a gyerekek rendszeresen mozoghassanak, így teljesítményük is javulhasson.
Kapcsolódó cikkeink:
Forrás: Medipress