A második fél évben fokozatosan alakul ki benne a kérdés: mi az, amit megkaparintott? Segíts neki kérdéseiddel! Mondd ki helyette: Mi van a kezedben? Hova tesszük? Mit csinálunk vele? Az első év vége felé haladva egyre több dologról tudja, mire szolgál. Fejére teszi a fésűt, szemedre tolja a szemüveget, a zárba dugja a kulcsot.
Ne bosszankodj, ha azt veszed észre, a használati tárgyak jobban érdeklik a játékoknál. Hiszen csak felfedezte, hogy a felnőttek folyton ezekkel foglalkoznak! Hagyd, hogy “igazi” eszközökkel játsszon!
Tegyél elé összeillő, egymáshoz tartozó tárgyakat, hogy megtalálja közöttük a kapcsolatot. Például egy műanyag tálat, kanalat, répakarikákat és egy macit. Mi hová kerül? Kezével tömi a maci szájába a répát, vagy tálba teszi, és használja a kanalat?
Kevésbé segítik a fejlődését azok a játékok, képeskönyvek, amelyek számára soha nem látott dolgokat ábrázolnak. A tehén képe például mindaddig érdektelen számára, amíg nem kapcsolódik hozzá az élő állattal kapcsolatos élmény. Ha ilyen szemmel vizsgálódsz, észreveszed, hogy számos játék és könyv a felnőttek ismeretvilágára épít. Ezért is fontos, hogy sokat sétáljatok, és séta közben mindig magyarázd el, amit láttok. Ha már többször jártatok ugyanarra, ő fogja elsorolni: hinta, kutya, virágok, villamos.
Ezek is hasznos cikkek lesznek:
Forrás: Kismama magazin