Gyerek

Már megint az anyák hibáztatása van porondon

Anyák napja alkalmából a Magyar Telekom egy olyan reklámfilmmel rukkolt elő, amit nehéz máshogy értelmezni, minthogy az anyák megint rosszul csinálnak valamit.
2019. Május 13.
Bocsi Anyu! Folyton csak kifogásaid vannak

Erős reakciókat váltott ki a közösségi médiában az a reklámfilm, amelyet a Magyar Telekom anyák napja alkalmából készített. A Bocsi Anyu! – Egy rendhagyó Anyák napja című kisfilmben az anyák egy anyák napi ünnepségre érkeznek, ahol nem a szokásos forgatókönyv szerint zajlik az ünnepség, hanem a gyerekeik egy kivetítőn mindenféle kifogásokkal közlik velük, hogy elfoglaltak, ezért most nem érnek rá.

A filmbeli anyák ráismernek saját kifogásaikra, amiket az anyjuknak szoktak mondani. Miután minden anya mélyen magába száll, belépnek az osztályterembe a gyerekeik és a nagymamák és mindenki meghatódva összeborul.

Sajnos akárhogy is nézzük a reklámfilmet, nehéz máshogy értelmezni a látottakat, minthogy a cél az volt, hogy bűntudatot keltsen, lelkiismeret-furdalást okozzon az anyákban, aki reggeltől estig dolgoznak, logisztikázzák a gyerekeiket, háztartást vezetnek, stb és emellett még arra sem képesek, hogy észrevegyék mi az, ami igazán fontos, és mi nem. Ráadásul rossz példát is mutatnak a gyerekeiknek, akik a fejükre is olvassák a hibáikat.

A videót rengetegen megosztották, és a kommentek zöme felháborodott volt, sokan azt írták, hogy megalázónak érzik a filmet. Sokan hiányolták az apákat, a férfiakat a történetből, mintha a család, a nagyszülővel való törődés, a gondoskodás egyedül a nők, az anyák dolga lenne. Úgy tűnik, az elhanyagolás csak a nőkre, az anyákra jellemző.

A heves reakciókra a Telekom eljuttatott egy közleményt a 444.hu-nak:

“A Telekom az Anyák napjára készített filmjével kapcsolatban sokféle vélemény és álláspont fogalmazódott meg, érdemi beszélgetések indultak el, melyek mindegyike számunkra is rengeteg tanulságot hordoz magában. A kialakult diskurzus azt tükrözi, hogy a családi kapcsolatok mindannyiunk számára a legfontosabbak. A film elkészítésével célunk a kérdésfelvetés és elgondolkodtatás volt, semmi esetre sem állt szándékunkban bárkiben bűntudatot vagy rossz érzéseket kelteni.

Az édesanyákra és az édesapákra egyaránt óriási érzelmi és gondoskodási teher nehezedik, az élet számos területén teljesítenek erő felett. A Telekom abban próbál segíteni, hogy a családtagjainkra, köztük a nagyszülőkre való odafigyelés és a velük való kapcsolattartás ne szenvedjék el ennek a hátrányait. Közösen kell megtalálnunk azt az időt, amelyet érdemben egymásra tudunk fordítani, amelyhez, kis lépés ugyan, de már naponta 4 perc teljes odafigyelés is hozzájárulhat (napi 4 perc egy évre kivetítve egy teljes napot jelent).

A Telekom napokban induló új kampánya arra irányítja rá a figyelmet, hogy az együtt töltött idő a legtöbb, amit adhatunk egymásnak. A kor szülte sajátos élethelyzetekben a családi együttlét megvalósulását számos akadály nehezítheti, de mindannyian megtalálhatjuk a saját megoldásunkat arra, hogyan tudjuk a családi egységet fenntartani. A Telekom hisz abban, hogy az egyensúly megteremtésével, nagyobb odafigyeléssel, a digitális világra való nyitottsággal és optimizmussal a családon belüli kapcsolatok tértől és időtől függetlenül tovább erősíthetők.

A Telekomnál, ahol több ezer gyermek szülei dolgoznak, arra törekszünk, hogy háttértől függetlenül minden munkavállalónk úgy érezze, számíthat ránk. A digitális eszközöknek és a távmunka-lehetőségnek köszönhetően a munkavállalók maguk oszthatják be idejüket, jelenleg több mint 41 százalékuk él a távmunka lehetőségével.”

Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: 444.hu