Az iskolák bezárása után a gyerekeknek otthonról kell tanulniuk, távoktatásban, ami nem egyszerű feladat – a szülőknek sem. A gyerekeknek csalódás, hogy le kell mondaniuk az osztálykirándulásokról, a barátaikkal töltött hétköznapokról, az idősebbeknek a szerenádról, a ballagásról.
Maureen Healy, a gyermekek érzelmi egészségével foglalkozó oktató és szerző, a Psychology Today-en publikált cikkében arra hívja fel a figyelmet, hogy a mostani helyzetben megtanulhatnak néhány dolgot a gyerekek, amely az érzelmi intelligenciájuk szempontjából lehet majd hasznos a számukra. Többek között a következőket.
A belső mindig fontosabb a külsőnél
Az emberek olyan szemmel születnek, amely a külvilág felé tekint, és onnan várja a megerősítést. Ez teljesen normális, de hosszú távon nem hasznos tulajdonság. A gyerekek egy bizonyos ponton megkapják annak a lehetőségét, hogy meglássák, megvan a belső hatalmuk ahhoz, hogy bármilyen akadályt leküzdjenek. A jelenlegi helyzet is segít abban, hogy megtapasztalják, megvan a lehetőségük arra, hogy segítsenek maguknak, és másoknak is.
Ez ideiglenes
HA segítünk a gyermekeinknek, hogy a “nagyobb képet” láthassák, és észrevehessék, hogy a jelenlegi dolgok, a kellemetlenségek átmeneti jellegűek, segítik őket abban, hogy kevésbé legyenek stresszesek ezekben a napokban, hetekben. Ez nem azt jelenti, hogy azt kell mondanunk nekik, hogy ez egy könnyű szituáció, hanem segíteni felismerni, hogy az életben vannak kihívások, amelyek jönnek és mennek.
- Kapcsolódó: Az érzelmi intelligencia fejlesztése
A kedvesség gyakorlata
A félelem és szorongás érzése teljesen normális, és fontos, hogy ezeket az érzelmeket megtanulja a gyermek felismerni, megnyugtatni magát, és elengedni ezeket. Ehhez elengedhetetlen néhány olyan érzelmi gyakorlat, ami ezt segíti, mint elmondani 3 jó dolgot a napunkról, lefekvés előtt, nyugtató hangok, zenék hallgatása, zuhanyzás, ha nagyon stresszesek vagyunk – kedves dolgok magunkkal szemben. Ha ne megy elsőre, sem másodszorra, nincs baj, nyugodtan lehet gyakorolni.
Segíteni másokon
Mindenki, aki az “én” helyett a “mi” felé fordul, felbecsülhetetlen leckét fog kapni ettől a helyzettől. A szerző olyan példákat említ, mint egy Holli Morgan nevű 5. osztályos, aki maszkokat készített, hogy ezzel segíthessen, vagy a 11 éves Jayden Perez, aki 1000 darab kézfertőtlenítőt adományozott a tankerületének, mert attól tartott, nem jut majd mindenkinek.
- Kapcsolódó: A lélek is fejlődik
Érzelmi eszköztár, amelyre mindannyiunknak szüksége van
Felnőttként lehet, hogy van már olyan bevett stratégiánk, ami segít megnyugodnunk – például ha azt mondjuk magunknak, hogy ennek is vége lesz egyszer. Ez segíthet, hogy visszatérjünk az egyensúlyi állapotunkba. A gyerekeknek azonban segíteni kell, hogy megismerjék az érzelmek működését, és rájöjjenek, milyen stratégia válik be a számukra az önszabályozáshoz, és visszaállni az érzelmi stabilitásba.
A szélsőséges szituáció, amelyben mind vagyunk, segíthet a gyerekeknek, hogy tanuljanak néhány hasznos dolgot a helyzetből. Ez nem könnyű, de lehetséges. Fontos, hogy segítsünk nekik ebben, és emlékeztessük őket, hogy egyszer ez is elmúlik.
(VIA)