Gyerek

Tanítsd meg, hogy a pohár mindig félig tele van

A hálás hozzáállás igenis tanulható, és ha szülőként aktívan alkalmazunk erre bizonyos stratégiákat a gyermeknevelésben, gyermekünk is könnyebben meg tudja tapasztalni ezt az érzést.
2019. Október 24.

A korábban javasolt módszerek mellett a következők is segíthetnek ebben.

Amikor a gyermek lehangolt, akkor is lehet hálás

Ha azt látjuk a gyereken, hogy rossz a kedve, lehangolt, akkor írjunk vele egy rövid listát arról, miért lehet hálás éppen az adott percben. Ha ott van előtte a sok pozitív dolog, nehezebb a negatívra fókuszálnia.

Legyen az ünneplés a napi rutin része

A dolgok megünneplését megéri a mindennapok részévé tenni. Lehetnek akármilyen kicsi vagy nagy dolgok ezek, jól fog esni, ha közösen örülünk miattuk. A közös családi vacsorák például tökéletes alkalmat adnak ahhoz, hogy egy kicsit ünnepeljünk.

Segítség kérés nélkül is

Ennek a szokásnak a tanítására létezik egy régi jól bevált trükk, mégpedig az, hogy vegyük észre a gyereknél, ha valami jót tesz. Először osszuk meg a gyerekkel az elvárásokat, például hogy vigye ki a szemetet, ha azt látja, hogy tele van a kuka. Minden alkalommal, amikor ezt megteszi, köszönjük meg, hogy kivitte, és mondjuk el neki, hogy mennyire értékeljük a segítségét, és hogy mennyivel megkönnyítette az életünket.

Tanítsuk meg, hogy részben fizessen a nagyobb dolgokért

Ha már elég nagy a gyerek, akkor megtaníthatjuk arra is, hogy ha szeretne egy nagyobb dolgot, például egy új biciklit, akkor az ajándékba kapott pénzből, a zsebpénzből spóroljon egy keveset, és azzal szálljon be ennek az árába. Ez egy fontos tanulság a számára arról, hogy ha szeretne valamit, azért meg kell dolgozni.

Önkéntesség

Ne felejtsük el, hogy a gyerek első számú példaképe mi magunk vagyunk. Remek mintát mutathatunk neki azzal, ha végzünk némi önkéntes munkát egy olyan szervezetnél, ami a szívügyünk. Így láthatja azt is, hogy azért a segítségért, amit ott nyújtunk, milyen hálásak mások, és milyen jóleső dolog a magunk számára is segíteni.Forrás: psychologytoday.comKapcsolódó írásaink: