Gyerek

Kiakadt a gyerekorvos, akit éjjel-nappal keresnek a szülők a problémáikkal

Tudjuk jól, hogy a szülői aggodalom sokszor olyan dolgokra is rávesz, amit egyébként nem tennénk meg, mégsem szabad elfelejtenünk, hogy a gyerekorvosok is emberek, akiknek családjuk van és akiknek ugyanúgy jár a szabadidő, mint bármelyikünknek.
2023. Február 15.
Alex Karev gyerekorvos

Erről, járjunk bármely országban a világon, sok szülő hajlamos megfeledkezni és azt hiszi, hogy a gyerekorvosnak állandóan rendelkezésre kell állnia. Ennél is arcpirítóbb, hogy sokszor egyáltalán nem sürgős kérésekkel hozakodnak elő éjnek évadján, ha pedig a szakember nem siet azonnal a segítségükre, még fel is háborodnak.

Antonio Di Mauro egy olasz gyerekorvos, aki Facebook-posztjainak köszönhetően igen nagy követőtáborral rendelkezik. A hasznos tanácsok mellett bukkant fel a közelmúltban az oldalán egy olyan bejegyzés, ami azután született, hogy betelt nála az a bizonyos pohár egy vasárnap hajnali 4 órakor befutott hangüzenet után. 

„Doktor úr, hát nem válaszol az üzenetekre?

Doktor úr, hát nem nézi meg a fotókat, amiket küldtem?

Doktor úr, hát nem hallgatja meg a hangüzeneteket sem?

Doktor úr, hát tényleg időpontot kell kérnem?

Doktor úr, most komolyan rá akar nézni a gyerekre, ha köhög? Küldje inkább át a receptet, az mindkettőnknek gyorsabb!” – próbálta ösztönözni egy türelmetlen szülő a szakembert.

„Az, hogy a nap 24 órájában reagáljak az üzenetekre, nem része a munkámnak. Ahhoz, hogy gyógyíthassak, meg kell vizsgálnom a gyerekeket. És igen, ehhez időpontot kell kérni, vagy ha nem, akkor türelemmel ki kell várni a sort.

A telefonos segítség sosem ér fel a személyes vizsgálattal. Én nem tudok telefonon keresztül gyógyítani. Nem vagyok whatsappdoki. Eljutottunk arra a pontra, hogy a szülők nem hagynak élni. Hétvégén, ünnepnapokon és hétköznapokon, éjjel-nappal kapom az üzeneteket. Tele elvárásokkal, és minden azonnal kell, lehetőleg telefonon.

Az, hogy igyekszem mindig a gyerekek rendelkezésére állni, nem jelenti azt, hogy a nap 24 órájában elérhető vagyok. Miért gondolják azt sokan, hogy nekem nem lehet más dolgom, és hogy fejből tudom minden páciensem kórelőzményeit?

Mától nem válaszolok a mobilomra küldött üzenetekre. Sajnálom azon keveseket, akik eddig ésszel éltek ezzel a lehetőséggel, és mostantól nem tehetik. De a helyzet tarthatatlanná vált.

Naponta körülbelül 40 hangüzenetet kapok, a hosszuk átlagosan 2 perc. A gyerek köhögését, a szülők háborgását vagy a csináld magad gyógymódokat kellene végighallgatnom. Befejeztem, nem fogok ezekre válaszolni. Sőt, meg sem fogom hallgatni!

Az időmet mostantól arra fordítom, hogy gyerekeket vizsgáljak, a szeretteimmel legyek vagy a hobbimmal foglalkozzak. Nem lehet a világhálón keresztül gyógyítani. Nem rendelek a Facebookon.

A telefon és az internet arra hivatottak, hogy megkönnyítsék a munkánkat, nem pedig arra, hogy tönkretegyék az életünket. Nem arra valók, hogy zargassátok a gyerekorvost és megússzátok a vizsgálatokat!” – válaszolta feldúltan az egyébként türelmes orvos.

Fotó: Getty Images