Gyerek

Pofonegyszerű módszerrel oldja a gyerekek szorongását ez a tanárnő – Ti is bevezethetitek otthon!

Amennyire egyszerű, annyira nagyszerű és bizonyítottan működik.
2021. Október 13.
A csupaszív tanárnő, aki kidolgozta a The baggage activtyt (A fotót Karen Loewe engedélyével tesszük közzé)

Amikor Karen Loewe amerikai tanárnő fejéből kipattant a The baggage activty ötlete, nem is sejtette, hogy milyen eredményes lesz, s hogy a világon milyen sok iskolába sőt otthonba is eljut majd – hiszen roppant egyszerű szorongásoldó módszerét bárki sikerrel alkalmazhatja. 

Azt akarta megmutatni a gyerekeknek, hogy ahhoz, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, elengedhetetlenül fontos, hogy letegyük a múlt terheit. Karen egyike azoknak a tanároknak, akik hisznek abban, hogy az iskolának nemcsak a könyvekben szereplő tananyagot kell megtanítani a diákoknak, hanem a személyiségük formálódásához is hozzá kell tenniük. Ő több évtizedes pályafutása során épp ezért számtalan kreatív módszert dolgozott ki, melyek közül minden kétséget kizáróan a “The baggage activty” tett szert a legnagyobb népszerűségre. 

Amikor először alkalmazta ezt a szorongásoldó módszert, arra kérte az osztályában tanulókat, hogy írják fel egy papírra azokat a rossz élményeket és nyomasztó emlékeket, amikről úgy érzik, hogy túl “nehezek” és ezért valódi teherként tekintenek rájuk. Karen úgy vélte, hogy már az, hogy a gyerekek – természetesen név nélkül – papírra vethetik ezeket a gyötrő gondolatokat, segíthet nekik abban, hogy egy részüket “letegyék”.  A papírlapokat ezután összegyűrték és messzire hajították az osztályteremben.

Karen többször is elmondta a gyerekeknek, hogy aki szeretné, felfedheti magát, de ha megőriznék a névtelenségüket, természetesen arra is van lehetőség. A papírgalacsinokat ezután összegyűjtötték és egy hatalmas szemeteszsákba dobták. A tanárnő legnagyobb meglepetésére több diák is felolvasta az osztálytársai előtt, amit a papírra írt – Karent azért érte váratlanul, hogy a diákok ennyire megnyíltak egymás előtt, mert általában nehézséget szokott okozni számukra az, hogy az érzelmeikről beszéljenek.

Volt, aki arról mesélt, milyen fájdalmasan élte meg a szülei válását, akadt, aki az édesapjával való zűrös kapcsolatát fedte fel, és azt, mennyire rosszul éli meg, hogy eltávolodtak egymástól. Szó esett még droghasználatról, iskolai zaklatásról és a jövővel kapcsolatos félelmekről. A tanárnőt lenyűgözte, milyen együtt érzően reagáltak egymás soraira a tanulók és sajnálatát fejezte ki, hogy nem korábban jutott eszébe a “The baggage activity”. 

“Miután kiadták magukból a negatív érzéseket, mindannyian sokkal jobban érezték magukat, és ami legalább ennyire fontos: ráébredhettek, hogy nincsenek egyedül a problémáikkal. A The baggage activity segített nekik abban, hogy tisztábban lássák a saját érzéseiket és könnyebben szavakba öntsék azokat” – fejtette ki Karen Loewe. Onnantól kezdve, hogy közösségi oldalán lelkesen mesélt erről a nagyszerű felfedezésről, hatalmas érdeklődés övezte a tanárnő ötletét, a világ különböző pontjain élő tanítók és tanárok keresték meg – Ausztráliától Pakisztánig sok helyről -, majd részletesen beszámoltak az általuk elért pozitív eredményekről. “Nagyon sok felnőttben és gyerekben tudatosult, hogy mennyire fontos beszélni a problémákról, mert ha ezt nem tesszük meg és inkább magunkba fordulunk, a ránk nehezedő terheket egyre nehezebbnek érezhetjük. Ha viszont megosztjuk azokat másokkal, könnyebb cipelni, sőt idővel le is tehetjük a gondokat” – foglalta össze a kreatív pedagógus.