Regio Játékkereskedelmi Kft. 2022-ben elérte a 20 milliárd forint nettó árbevételt, nőtt az eladott játékok darabszáma is – írja a cég közlése alapján az MTI. Az első helyüket megőrizték a társasjátékok, de az építőkockákat megelőzték a kreatív és fejlesztő játékok.
A vállalat becslése szerint a teljes magyar játékpiac forgalma elérte tavaly a 100 milliárd forintot. A Regiónál mind az online és áruházi kosárérték is emelkedett a megelőző évhez képest: az online kosárérték 8,3 százalékos növekedéssel 13 ezer forintra, míg az áruházi kosárérték 13,8 százalékkal volt magasabb, átlagosan 9 ezer forint.
Az online kosárérték a karácsonyi szezonban az átlagosan 15 500 forintra, az áruházi 11 900 forintra nőtt.
A játékok darabszámát tekintve 2022-ben a cég 7,3 millió játékot értékesített – ez 2021-ben 7 millió volt.
Az idei játéktrendeket illetően nagy szerepet kap a fenntarthatóság – anyaghasználatban és a játékok témájában is –, a másik fő törekvés a sokszínűség hangsúlyozása.
A közlemény alapján a vállalat idén öt-nyolc százalékos forgalom-növekedéssel számol.
Valószínűleg nem véletlen, hogy éppen a társasjátékok állnak az első helyen, hiszen az egész család együtt tud játszani ezekkel a játékokkal, és remek közös időtöltés lehet egy társasozós este vagy délután. Ha éppen azon gondolkodsz, hogy mikortól érdemes ilyen játékokat játszani a gyerekekkel, ebben segíthet ez az írásunk. Amellett, hogy nagyszerű időtöltés, a társasjátékokból számos dolgot tanulhatnak a gyerekek, például problémamegoldást, csapatjátékot, fejleszti a stratégiai gondolkodást, a logikát, és bizony azt is nagyon fontos elsajátítani, hogy időnként veszítünk a játékokban – ezért sem tanácsos folyton nyerni hagyni a gyerekeket.
Forrás: MTI